3 SEBAB UTAMA SUSU BDN DROP
FREE SHIPPING* FOR ORDERS OVER RM140.00 !
3 SEBAB UTAMA SUSU BDN DROP

Ramai sangat mommies yang mengadu dekat Mama Amy, susu makin kurang bila dah mula bekerja.

Kalau makin kurang, macam mana nak berjaya menyusu sampai 2 tahun, betul tak mommies?

.

Untuk hari ni, Mama Amy nak kongsi 3 SEBAB UTAMA SUSU BDN DROP?

 

Mommies nak tau? Teruskan membaca ye...

 

 

1. Tak jaga pemakanan

Kadang-kadang bila terlalu sibuk, ramai mommies yang ambil mudah tentang pemakanan. Mula makan macam-macam yang tak berkhasiat. Yang ni pun boleh ganggu penghasilan susu tau. Kurangkan makan makanan yang tak berkhasiat dan manis-manis ya mommies.

 

2. Tidak mempunyai jadual pam yang teratur bila mula bekerja.

Mama Amy paham, mommies mesti sibuk. Tapi cuba luangkan masa mengepam ya mommies. Pakai pakaian yang sesuai supaya mudah untuk mengepam dan berasa selesa dan yakin. Buat jadual pam, dan cuba patuhi masa mengepam yang mommies dah jadualkan. Untuk mommies yang berkerja, Mama Amy galakkan untuk mommies pam 2x sehari. Elakkan dari tidak mengepam langsung. 

 

3. Terlalu stress dan penat

Bila lepas menyusu je mesti rasa penat sangat kan? Tu tandanya mommies tak mempunyai kalori yang cukup. Kekurangan kalori boleh sebabkan mommies penat, letih dan lebih teruk menjadi stress. Oh ya, kalau stress dan penat memang boleh ganggu penyusuan. Mommies perlu ambil supplement untuk mengelakkan badan dari terlalu penat dan stress. 

Menyusu terlalu lama juga memenatkan. Mama Amy galakkan mommies untuk cepat-cepat berusaha meningkatkan semula susu badan

 

Baca 5 Cara Untuk Banyakkan Susu Bdn, klik >> 5 Cara Banyakkan Susu Badan